Комітет з питань аграрної та земельної політики підтримав підготовлений до другого читання проєкт Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану (реєстр. № 7289), з урахуванням пропозицій та поправок та рекомендував Верховній Раді України прийняти зазначений законопроєкт.

Як зазначено в Пояснювальній записці до законопроєкту № 7289, його метою є встановлення спеціальних правил щодо володіння, користування та розпорядження землею, що забезпечать найбільш нагальні та невідкладні потреби у земельних ділянках суб’єктів, які мають вагоме значення для національної економіки, аграрного сектору та громадян України в умовах воєнного стану, в тому числі надання та зміни цільового призначення земельних ділянок для розміщення виробничих потужностей підприємств, що переміщуються (евакуюються) із зони бойових дій, розміщення об’єктів для тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб, ведення сільськогосподарського виробництва, сталого функціонування газотранспортної та газорозподільної систем, водопостачання і водовідведення, виробництва тепла, електронних комунікацій тощо.

Законопроєктом, підготовленим до другого читання, пропонується:

  • в умовах тимчасового призупинення роботи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру надати територіальним громадам сіл, селищ, міст можливість передавати в оренду земельні ділянки, що переходять до комунальної власності територіальних громад, без державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки;
  • здійснювати оперативне надання земельних ділянок державної, комунальної власності в оренду для розміщення виробничих потужностей підприємств, що переміщені (евакуйовані) із зони бойових дій, із жорсткими обмеженнями умов оренди.

При цьому підприємства, яким надаватимуться ділянки у разі переміщення (евакуації), визначатимуться спільним рішенням обласної військової адміністрації, з території якої переміщуються виробничі потужності, та обласної військової адміністрації, на територію якої такі потужності переміщуються;

  • надання у постійне користування земельних ділянок комунальної власності для розміщення об’єктів для тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб;
  • встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок, а також надання земельних ділянок в оренду для розміщення виробничих потужностей підприємств, що переміщені (евакуйовані) із зони бойових дій, будівництво (розширення) річкових портів (терміналів), мультимодальних терміналів та виробничо-перевантажувальних комплексів, здійснюватиметься без супутніх витрат та затвердженої містобудівної документації на підставі мотивованого висновку уповноваженого органу містобудування та архітектури;
  • у період, коли функціонування Державного земельного кадастру призупинено, встановлюються спеціальні правила реєстрації встановлення та зміни цільового призначення земельних ділянок районними військовими адміністраціями у Книзі реєстрації землеволодінь і землекористувань;
  • у разі неможливості надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки уповноважити Міністерство аграрної політики затверджувати усереднені показники нормативної грошової оцінки земель на одиницю площі;
  • Держгеокадастру надати право призупиняти та відновлювати функціонування Державного земельного кадастру з міркувань безпеки.

Також законопроєкт пропонує:

  • до розробників документації із землеустрою та виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт загальнодержавного призначення на відповідних територіях не застосовувати вимоги щодо обов’язкового страхування їх відповідальності;
  • невиконання вимоги щодо підвищення кваліфікації у встановлений законом строк не вважати підставою для зупинення дії кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника, кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста, кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;
  • сертифікати суб’єктів оціночної діяльності, строк дії яких закінчився під час дії воєнного стану, вважати чинними;
  • запровадити спеціальні умови виконання сертифікованими інженерами-землевпорядниками та/або інженерам-геодезистами обстежувальних, вишукувальних, топографо-геодезичних робіт на підставі отримання спеціальних дозволів у Службі безпеки України.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Facebook
Pocket
Email
Print

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: